23948sdkhjf

Danske børnebrands fusionerer: Vil være én stærk international spiller

- At blive det mest eftertragtede brand inden for børnestrømper.

Det er den vision, som MpDenmark og GoBabyGo har fundet fælles fodslag i. De to børnebrands vil "sikre en endnu stærkere position på det internationale marked" - og produktet, de vil være bedst på, er børnestrømper. 

MpDenmark

  • Generationer er vokset op med mp-strømper på fødderne. 
  • Virksomheden er grundlagt i 1937 og udvikler, producerer og sælger højkvalitetsstrømper og strømpebukser til børn og voksne.
  • Disse findes blandt andet i varemærkerne mpKids, Melton, mpWomen, Sneaky Fox samt mpCrafted til mænd.
  • I dag udgør eksport mere end 75 procent af omsætningen inden for egne brands og private label.
  • 30 medarbejdere er beskæftiget i Danmark inden for design, udvikling og salg. 
  • Her er et tæt samarbejde med cirka 90 medarbejdere på egen fabrik i Letland.

Kilde: MpDenmark

- Der er tale om et perfekt match mellem vores to virksomheder. Det åbner en verden af muligheder for, at vi kan styrke hinandens brands på tværs af både produkter og markeder, udtaler Hans-Henrik Olsen, administrerende direktør i MpDenmark. 

Mens MpDenmark har næsten 90 års historie bag sig, har den anden del af det indgåede partnerskab - GoBabyGo - en helt anden tidshistorik. Den blev stiftet i 2013 af Fie og Ulrik Jonsen. 

GoBabyGo

  • GoBabyGo er et dansk børnetøjsbrand, som blev stiftet i 2013 af Fie Aspöck Jonsen og Ulrik Jonsen.
  • Virksomheden designer skridsikre produkter til aktive små børn. 
  • Brandets kendte kravleserie har specialdesignede skridsikre dutter på knæ, under fødderne og på tæerne, som styrker barnets motorik og balance, når det skal i gang med at kravle og gå. 
  • Med en passion for innovation og bæredygtighed designer GoBabyGo børnetøj, der kombinerer komfort, stil og bevægelighed, som hjælper børn i deres første skridt ud i verden.

Kilde: GoBabyGo

- Vi deler samme stærke prioritering af kvalitet, innovativt design og en forpligtelse til at skabe produkter, der opfylder og overgår forventningerne hos vores kunder. 

- Derfor glæder vi os meget til at åbne op for nye spændende muligheder og give vores kunder adgang til et bredere udvalg af produkter af høj kvalitet, udtaler Fie Jonsen. 

GoBabyGo ApS
Regnskabsår 2022 2021 2020
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning - - -
Bruttofortjeneste 2,0 3,7 2,9
Resultat af primær drift 0,6 2,6 2,0
Resultat før skat 0,4 2,6 1,8
Årets resultat 0,3 2,0 1,7
Balancestatus 4,9 5,1 3,1
Egenkapital 3,3 3,5 2,2
Antal ansatte 4 3 3
Kilde: CVR

Fusion

Samarbejdet mellem MpDenmark og GoBabyGo kommer helt officielt i stand, således at GoBabyGo bliver en del af MpDenmark. Samtidig indtræder Fie og Ulrik Jonsen i bestyrelsen og som aktionærer i MpDenmarks holdingselskab.

Og dertil får Fie Jonsen tital af Executive Brand Manager i MpDenmark. 

De to virksomheder er i dag repræsenteret i flere end 40 lande sammenlagt, og det er netop med afsæt heri, at visionerne om at vokse sig store internationalt har rod. 

- Sammen får vi et utroligt bredt og stærkt sortiment af produkter, som vil bidrage positivt til, at vi kan hamle op med store internationale konkurrenter. Når vi fx deltager i messer i udlandet, så vil den nye samlede pallette af produkter gøre os endnu mere attraktive at handle med, udtaler Louise Fjord Pedersen, der er kommerciel direktør i MpDenmark.

MP DENMARK A/S
Regnskabsår 2022 2021 2020
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning - - -
Bruttofortjeneste 29,9 27,3 23,8
Resultat af primær drift 10,5 9,2 5,1
Resultat før skat 9,9 10,0 5,2
Årets resultat 7,7 8,1 4,2
Balancestatus 60,1 60,2 54,5
Egenkapital 43,1 35,4 27,3
Antal ansatte 27 23 26
Kilde: CVR

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.739